Zapraszamy do współpracy z naszym biurem rachunkowym:
Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331
Prowadzenie: | Księgi handlowe | Książki przychodów i rozchodów | Ryczałt | Kadry | Płace | ZUS | CIT | PIT | VAT | KRS
Rachunek bieżący – rodzaj rachunku bankowego przeznaczonego do gromadzenia środków pieniężnych oraz przeprowadzania rozliczeń pieniężnych przez jednostki gospodarcze oraz osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.
Oferta biura rachunkowego na usługi księgowe – kontakt.
Rachunek bieżący jest prowadzony przez bank na podstawie umowy o prowadzenie rachunku bankowego i posiada swój unikalny numer. Rozliczenia – w zależności od szczegółowej oferty banku prowadzącego rachunek – mogą być dokonywane poleceniem przelewu (w formie papierowej lub elektronicznej), czekiem lub kartą płatniczą. Na rachunek bankowy (własny lub kontrahenta) można dokonywać wpłat gotówkowych, a z własnego – wypłat gotówkowych.
Podmioty gospodarcze mają obowiązek posiadania rachunku bieżącego, a w przypadkach określonych przepisami również prowadzenia za jego pomocą bezgotówkowych rozliczeń z kontrahentami. Z obowiązku takiego zwolnione są osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w formie karty podatkowej lub zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.
Do rachunku bieżącego mogą być prowadzone rachunki pomocnicze.
Podmiotem prowadzącym obsługę centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa jest Narodowy Bank Polski.
Aktualny stan rachunku bieżącego może być opisany następującymi parametrami:
- saldo księgowe – jest to ogólna suma wszystkich zaksięgowanych operacji uznaniowych, pomniejszona o sumę wszystkich zaksięgowanych operacji obciążeniowych. Od wysokości salda księgowego (dodatniego bądź ujemnego) bank nalicza odsetki, zgodnie z aktualną stopą oprocentowania.
- odsetki zawieszone – jest to suma odsetek jakie bank naliczył od ostatniej kapitalizacji. Kwota ta nie wchodzi w skład salda księgowego, zostanie do niego dopisana dopiero w momencie następnej kapitalizacji.
- limit kredytowy (inaczej: dopuszczalny debet, overdraft) – jest to kwota o jaką, zgodnie z umową, może zostać przekroczone saldo księgowe. Wysokość limitu uzależniona jest m.in. od zdolności kredytowej klienta. Bieżące wpływy na rachunek w pierwszej kolejności pokrywają wykorzystaną kwotę limitu kredytowego a następnie uzupełniają wkład własny klienta.
- blokady i operacje nierozliczone – jest to ogólna kwota, jaka została zablokowana na rachunku – środki, które nie mogą zostać wypłacone. Blokady mogą powstawać wskutek operacji, na które bank udzielił autoryzacji ale ich jeszcze nie zaksięgował. Przykładem mogą być płatności dokonane kartami, które jeszcze nie zostały ostatecznie rozliczone. Ponadto bank może zakładać blokady na wniosek uprawnionego organu (np. zajęcia komornicze). Blokady mogą także służyć jako zabezpieczenie spłaty wierzytelności wobec banku lub osób trzecich. Także potwierdzenie czeku skutkuje założeniem blokady, która trwa przez określony czas lub do chwili realizacji czeku.
- saldo dostępne (inaczej: saldo autoryzacyjne, dostępne środki) – jest to ogólna kwota postawiona do dyspozycji klienta. Wynika ona z salda księgowego, powiększonego o kwotę limitu kredytowego (o ile bank takowy udzielił) i pomniejszonego o ewentualne blokady. Niektóre systemy bankowe mogą do salda dostępnego uwzględnić jeszcze kwotę odsetek zawieszonych.
Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331
Oferta: Księgi handlowe, Książki przychodów i rozchodów, Ryczałt, Kadry, Płace, ZUS, CIT, PIT, VAT, KRS.
Co mówią o nas klienci:
Z punktu widzenia osoby prowadzącej jednoosobową działalność mogę stwierdzić, że Biuro Rachunkowe 2×2 w Łodzi zapewnia obsługę na najwyższym poziomie. Wszystko jest zawsze na czas, bez żadnych problemów, a na wszelkie nurtujące mnie pytania zawsze otrzymuję rzetelną odpowiedź. Ponadto kontakt jest zawsze nader przyjemny 🙂 Polecam!
Do Biura Rachunkowego 2X2 trafiłam z polecenia znajomego. Pełen profesjonalizm, duża znajomość przepisów, i co najważniejsze, ogromna pomoc w prowadzeniu księgowości. Cierpliwie tłumaczą podatkowe zawiłości. Biuro rachunkowe zapewnia kompleksową pomoc w przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Bardzo polecam!
Zakres wykonywanych przez biuro rachunkowe czynności księgowych w ramach podstawowego abonamentu przedstawia się następująco:
– prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
– prowadzenie Ewidencji zakupów VAT
– wyliczanie zobowiązań podatkowych z tytułu PIT i VAT na podstawie dostarczonych przez klienta dokumentów zakupowych i prowadzonej ewidencji dokumentów sprzedażowych
– składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną
– sporządzanie rocznych zeznań podatkowych dla podatnika rozliczającego się indywidualnie (PIT-36 + PIT-O lub PIT-36L)
– rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ZUS
– sporządzanie listy płac
– wyliczanie zobowiązań wobec ZUS
– przekazywanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych