BIURO RACHUNKOWE ŁÓDŹ – 2X2 TEL. 601-332-331

Urząd Skarbowy Łódź-Polesie


Zapraszamy do współpracy z naszym biurem rachunkowym:

Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331

Prowadzenie: | Księgi handlowe | Książki przychodów i rozchodów | Ryczałt | Kadry | Płace | ZUS | CIT | PIT | VAT | KRS


Dane teleadresowe

Źródło: Urząd Skarbowy Łódź-Polesie / Aktualizacja 07.2024

Adres

Urząd Skarbowy Łódź-Polesie
ul. 6 Sierpnia 86A
90-646 Łódź

Numer telefonu:

22 460 59 94

E-mail:

us.lodz.polesie@mf.gov.pl

Wizyta w urzędzie skarbowym jest możliwa:

po wcześniejszym umówieniu wizyty (link).

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie (numery telefonów).

Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.

W serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.

Położenie na mapie Łodzi

Urząd Skarbowy Łódź-Polesie 2
Urząd Skarbowy Łódź – Polesie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Nowe zasady obsługi podatnika

W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu – umów wizytę.

Urząd Skarbowy Łódź-Polesie przyjmuje umówionych klientów w:

Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu

Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl

Kontakt telefoniczny z urzędem

W poniedziałki w godzinach 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym  można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą dedykowanych numerów telefonicznych. Zobacz spis numerów (link).

Dokumenty można składać w następujący sposób:

WAŻNE:

Akceptowalne rodzaje nośników danych:

Akceptowalne formaty danych:

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

Do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych należy użyć: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z.

Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 50MB.

Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi.

Skargi i wnioski

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym – kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Urzędu.

Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie w sprawach skarg i wniosków przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 15:30 – 17:00.

W pozostałe dni tygodnia Naczelnik przyjmuje interesantów w godzinach pracy Urzędu po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.

Kontrola podatkowa. Ogólny schemat kontroli

Podstawy prawne:

Cel kontroli

celem kontroli podatkowej jest sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego (art. 281 § 2 O.p.)

Tryb działania

kontrolę podatkową podejmuje się z urzędu (art. 282 O.p.)

Czynności organu przed podjęciem kontroli:

Przykładowe przesłanki braku zawiadomienia to:

W przypadku braku zawiadomienia po wszczęciu kontroli informuje się kontrolowanego o przyczynie braku zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej.

Wszczęcie kontroli następuje poprzez:

W przypadku gdy organ przeprowadzający kontrolę miał obowiązek zawiadomienia kontrolowanego o zamiarze wszczęcia kontroli, kontrolę taką wszczyna się:

Do czasu wszczęcia kontroli Kontrolowany ma prawo do złożenia korekt zeznań/deklaracji.

Środki prawne przysługujące kontrolowanemu:

Czynności kontrolne

Zakończenie kontroli podatkowej

Status prawny

Naczelnik Urzędu Skarbowego jest organem niezespolonej administracji rządowej podlegającym ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz organem Krajowej Administracji Skarbowej.

Naczelnika Urzędu Skarbowego powołuje Szef Krajowej Administracji Skarbowej na wniosek Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Naczelnik Urzędu Skarbowego odpowiada przed Dyrektorem Izby Administracji Skarbowej w Łodzi  za prawidłową i terminową realizację zadań, które wykonuje przy pomocy Urzędu Skarbowego.

Zakres działania, terytorialny zasięg i organizację Urzędu Skarbowego określają w szczególności:

  1. ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 508, z późn. zm.);
  2. ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, z późn. zm.);
  3. ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077);
  4. zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie organizacji jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej oraz nadania im statutów (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. z 2017 r., poz.41 z późn. zm.);
  5. rozporządzenie Ministra Finansów dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości organów podatkowych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 122, z późn. zm.);
  6. rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia  24 lutego 2017 r. w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib dyrektorów izb administracji skarbowej, naczelników urzędów skarbowych i naczelników urzędów celno-skarbowych oraz siedziby dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 393);
  7. przepisy odrębne;
  8. regulamin organizacyjny Urzędu.

Zasady etyki

Zarządzenie Nr 70 Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej (M.P. Nr 93, poz. 953) wyróżnia zasady służby cywilnej (§ 1 zarządzenia), rozumiane jako reguły prawidłowego funkcjonowania tej służby, oraz zasady etyki korpusu służby cywilnej (§ 13 zarządzenia), nakierowane bardziej na ochronę wartości, które leżą u podstaw systemu polskiej służby cywilnej.

Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów nr 70 z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej

Wytyczne w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej jest to otwarty katalog zasad określony w rozdziale I zarządzenia. W zarządzeniu przedstawia się zasady służby cywilnej (§ 2- 10 zarządzenia) poprzez wskazanie w sposób ogólny i przykładowy implikacji zasad w sferze właściwego i godnego zachowania się członka korpusu służby cywilnej podczas wykonywania zadań.

Zasady Służby Cywilnej

Zasady etyki korpusu służby cywilnej (§ 13 zarządzenia), są nakierowane na ochronę wartości, które leżą u podstaw systemu polskiej służby cywilnej. Nie mogą pozostawać w oderwaniu od podstawowych zasad korpusu, w szczególności wyrażonych w Konstytucji, i nie mogą również nie brać pod uwagę ogólnych norm moralnych, jak i standardów zachowań w korpusie już uznanych za właściwe.

Zasady etyki Korpusu Służby Cywilnej

Biuro rachunkowe Łódź – Polesie. Zapraszamy przedsiębiorców:

Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331

Oferta: Księgi handlowe, Książki przychodów i rozchodów, Ryczałt, Kadry, Płace, ZUS, CIT, PIT, VAT, KRS.

Co mówią o nas klienci:

Do Biura Rachunkowego 2×2 trafiłem z polecenia. Biuro Rachunkowe obsługuje moją firmę kompleksowo, zapewniając skuteczną pomoc zarówno podczas kontaktu z Urzędem Skarbowym, jak i w trakcie rutynowych działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Korzystam z usług Biura od prawie dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Zdecydowanie polecam współpracę z Biurem Rachunkowym 2×2.

Paweł Wyrębski

Z punktu widzenia osoby prowadzącej jednoosobową działalność mogę stwierdzić, że Biuro Rachunkowe 2×2 w Łodzi zapewnia obsługę na najwyższym poziomie. Wszystko jest zawsze na czas, bez żadnych problemów, a na wszelkie nurtujące mnie pytania zawsze otrzymuję rzetelną odpowiedź. Ponadto kontakt jest zawsze nader przyjemny 🙂 Polecam!

Magdalena Grudzińska
Exit mobile version