II Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Łódź – Bałuty jest organem niezespolonej administracji rządowej podlegającym ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz organem Krajowej Administracji Skarbowej. Naczelnika Urzędu Skarbowego powołuje Szef Krajowej Administracji Skarbowej na wniosek Dyrektora Izby Administracji Skarbowej. Naczelnik Urzędu Skarbowego odpowiada przed Dyrektorem Izby Administracji Skarbowej w Łodzi za prawidłową i terminową realizację zadań, które wykonuje przy pomocy Urzędu Skarbowego.
Zapraszamy do współpracy z naszym biurem rachunkowym:
Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331
Prowadzenie: | Księgi handlowe | Książki przychodów i rozchodów | Ryczałt | Kadry | Płace | ZUS | CIT | PIT | VAT | KRS
II Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty. Spis treści:
Dane teleadresowe
Adres
Źródło: Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty / Aktualizacja 07.2024
Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 105
91-222 Łódź
Numer telefonu:
22 460 59 94
E-mail:
Wizyta w urzędzie skarbowym jest możliwa w:
- poniedziałki od 8:00 do 18:00,
- od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00,
po wcześniejszym umówieniu wizyty (link).
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP iinfolinie (numery telefonów).
Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
W serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.
Jak załatwić sprawę w urzędzie
Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 460 59 94
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu – umów wizytę.
Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 – 18:00
- wtorek – piątek w godzinach 8:00 – 15:00.
Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu
Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl
Kontakt telefoniczny z urzędem
W poniedziałki w godzinach 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą dedykowanych numerów telefonicznych. Zobacz spis numerów (link).
Dokumenty można składać w następujący sposób:
- pisemnie na adres: ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 105, 91-222 Łódź;
- osobiście w siedzibie Urzędu;
- elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: 2us.lodz.baluty@mf.gov.pl;
- na informatycznych nośnikach danych (potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej)
WAŻNE:
Akceptowalne rodzaje nośników danych:
- płyta CD/DVD,
- pamięć masowa USB 1.1, 2. 0 lub 3.0)
Akceptowalne formaty danych:
- dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne: .txt, .rtf, .pdf, xps, .odt, .ods, .odp, .doc, .xls, .ppt, .docx, .xlsx, .pptx, .csv;
- informacje graficzne: .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .geotiff, .png, .svg;
- informacje dźwiękowe lub filmowe: .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, mpeg4, .ogg, .ogv;
- format stron www: .html, .xhtml, .css;
- format danych: .xml, .xsd, .gml, .rng; format danych: .xsl, .xslt;
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
- dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego
- dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes.
Do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych należy użyć: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z.
Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 50MB.
Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem, nośnik nie podlega zwrotowi.
Skargi i wnioski
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym – kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Urzędu.
Naczelnik i Zastępcy Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty w sprawach skarg i wniosków przyjmują interesantów w poniedziałki w godzinach 15:30 – 17:00.
W pozostałe dni tygodnia Naczelnicy przyjmują interesantów w godzinach pracy Urzędu po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.
Kontrola podatkowa. Ogólny schemat kontroli
Podstawy prawne:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa, dalej O.p.
- ustawa z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców, dalej P.p
- ustawa z dnia 16 listopada 2016 roku o Krajowej Administracji Skarbowej
Cel kontroli
celem kontroli podatkowej jest sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego (art. 281 § 2 O.p.)
Tryb działania
kontrolę podatkową podejmuje się z urzędu (art. 282 O.p.)
Czynności organu przed podjęciem kontroli:
- analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej zgodnie z art. 47 ust 1 P.p.
- zawiadomienie kontrolowanego o zamiarze wszczęcia kontroli z wyłączeniem przypadków określonych w art. 48 ust. 11 P.p. oraz art. 282 c O.p.
Przykładowe przesłanki braku zawiadomienia to:
- kontrola zasadności zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,
- przeprowadzenie kontroli jest niezbędne do przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia, przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego lub zabezpieczenia dowodów jego popełnienia;
- dotyczy niezgłoszonej do opodatkowania działalności gospodarczej;
- przedsiębiorca nie ma adresu zamieszkania lub adresu siedziby lub doręczanie pism na podane adresy było bezskuteczne lub utrudnione;
- organ podatkowy posiada informacje, z których wynika, że kontrolowany jest zobowiązany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
W przypadku braku zawiadomienia po wszczęciu kontroli informuje się kontrolowanego o przyczynie braku zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej.
Wszczęcie kontroli następuje poprzez:
- doręczenie kontrolowanemu lub osobie upoważnionej do reprezentowania kontrolowanego imiennego upoważnienia do przeprowadzenia kontroli oraz okazanie legitymacji służbowej (art. 49 ust. 1 P.p. oraz art. 284 § 1 O.p.)
- upływ terminu wskazanego w wezwaniu do stawienia się kontrolowanego, reprezentanta kontrolowanego lub pełnomocnika w siedzibie organu podatkowego w przypadku niemożności doręczenia upoważnienia i okazania legitymacji służbowej (art. 284 § 3 i 4 O.p.) okazanie legitymacji służbowej kontrolowanemu w przypadkach o których mowa w art 49 ust. 2 i art. 284a § 1 O.p. tj., gdy czynności kontrolne są niezbędne do przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego lub zabezpieczenia dowodów jego popełnienia.
W przypadku gdy organ przeprowadzający kontrolę miał obowiązek zawiadomienia kontrolowanego o zamiarze wszczęcia kontroli, kontrolę taką wszczyna się:
- nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli;
- przed upływem 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli wyłącznie za zgodą lub na wniosek kontrolowanego;
- nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.
Do czasu wszczęcia kontroli Kontrolowany ma prawo do złożenia korekt zeznań/deklaracji.
Środki prawne przysługujące kontrolowanemu:
- sprzeciw wobec podjęcia i wykonywania czynności (art. 59 P.p.)
- ponaglenie na niezałatwienie sprawy w terminie (art. 141 O.p.)
- zakaz podejmowania i prowadzenia równocześnie więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy poza wyjątkami określonymi w art. 54 ust. 1 P.p.
Czynności kontrolne
- prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie i czasie określonym w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli (art. 283 § 5 oraz art. 284b O.p., a także art. 49 ust. 9 P.p.)
- czynności kontrolnych dokonuje się w obecności kontrolowanego, reprezentanta kontrolowanego lub pełnomocnika, chyba że kontrolowany zrezygnuje z prawa uczestniczenia w czynnościach kontrolnych (art. 285 O.p. oraz art. 50 ust. 1 P.p. )
- miejsce przeprowadzenia czynności kontrolnych uregulowano w art. 285a i 285b ustawy O.p. oraz art. 51 P.p. Co do zasady czynności kontrolne prowadzone są w siedzibie kontrolowanego, za zgodą lub na wniosek kontrolowanego również w innym miejscu przechowywania dokumentacji oraz w miejscach związanych z prowadzoną przez niego działalnością i w godzinach jej prowadzenia, a za zgodą kontrolowanego w siedzibie organu podatkowego;
- uprawnienia kontrolujących wynikają z art. 286 O.p.
- obowiązki kontrolowanego wynikają z art. 287 O.p.
- z czynności kontrolnych sporządza się protokół z kontroli (art 53 P.p. oraz art. 290 O.p. )
Zakończenie kontroli podatkowej
- kontrola podatkowa powinna zostać zakończona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie wskazanym w upoważnieniu (art. 284b O.p.),
- zakończenie kontroli następuje poprzez doręczenie przedsiębiorcy lub osobie upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy protokołu kontroli (art. 291§ 4 O.p. ),
- prawo złożenia zastrzeżeń lub wyjaśnień wraz z wnioskami dowodowymi w terminie 14 dni od dnia doręczenia protokołu – w przypadku, gdy kontrolowany nie zgadza się z ustaleniami protokołu (art. 291§1 O.p. ),
- rozpatrzenie zastrzeżeń w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania i zawiadomienie kontrolowanego o sposobie ich załatwienia (art. 291§2 O.p.),
- po zakończeniu kontroli podatkowej Kontrolowanemu zgodnie z art. 81b O.p. przysługuje prawo do skorygowania deklaracji podatkowej. Skorygowanie deklaracji następuje poprzez złożenie korygującej deklaracji (art. 81 § 2 O.p.). W przypadku braku korekt organ podatkowy może wszcząć postępowanie podatkowe, które ma na celu określenie wysokość zobowiązania podatkowego w objętym kontrolą okresie,
- kontrolowany obowiązany jest zawiadomić organ podatkowy o każdej zmianie swojego adresu dokonanej w ciągu 6 miesięcy od dnia zakończenia kontroli podatkowej, jeżeli w toku kontroli podatkowej ujawniono nieprawidłowości. W razie niedopełnienia tego obowiązku postanowienie o wszczęciu postępowania podatkowego uznaje się za doręczone pod dotychczasowym adresem (art. 291b O.p).
Status prawny
Naczelnik Urzędu Skarbowego jest organem niezespolonej administracji rządowej podlegającym ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz organem Krajowej Administracji Skarbowej.
Naczelnika Urzędu Skarbowego powołuje Szef Krajowej Administracji Skarbowej na wniosek Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.
Naczelnik Urzędu Skarbowego odpowiada przed Dyrektorem Izby Administracji Skarbowej w Łodzi za prawidłową i terminową realizację zadań, które wykonuje przy pomocy Urzędu Skarbowego.
Zakres działania, terytorialny zasięg i organizację Urzędu Skarbowego określają w szczególności:
- ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 508, z późn. zm.);
- ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, z późn. zm.);
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077);
- zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie organizacji jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej oraz nadania im statutów (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. z 2017 r., poz.41 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Finansów dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości organów podatkowych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 122, z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib dyrektorów izb administracji skarbowej, naczelników urzędów skarbowych i naczelników urzędów celno-skarbowych oraz siedziby dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 393);
- przepisy odrębne;
- regulamin organizacyjny Urzędu.
Zasady etyki
Zarządzenie Nr 70 Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej (M.P. Nr 93, poz. 953) wyróżnia zasady służby cywilnej (§ 1 zarządzenia), rozumiane jako reguły prawidłowego funkcjonowania tej służby, oraz zasady etyki korpusu służby cywilnej (§ 13 zarządzenia), nakierowane bardziej na ochronę wartości, które leżą u podstaw systemu polskiej służby cywilnej.
Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów nr 70 z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Wytyczne w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej jest to otwarty katalog zasad określony w rozdziale I zarządzenia. W zarządzeniu przedstawia się zasady służby cywilnej (§ 2- 10 zarządzenia) poprzez wskazanie w sposób ogólny i przykładowy implikacji zasad w sferze właściwego i godnego zachowania się członka korpusu służby cywilnej podczas wykonywania zadań.
Zasady Służby Cywilnej
- zasada legalizmu, praworządności i pogłębiania zaufania obywateli do organów administracji publicznej
- zasada ochrony praw człowieka i obywatela
- zasada i bezinteresowności
- zasada jawności i przejrzystości
- zasada dochowania tajemnicy ustawowo chronionej
- zasada profesjonalizmu
- zasada odpowiedzialności za działania lub zaniechanie działania
- zasada racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi
- zasada otwartości i konkurencyjności naboru
Zasady etyki korpusu służby cywilnej (§ 13 zarządzenia), są nakierowane na ochronę wartości, które leżą u podstaw systemu polskiej służby cywilnej. Nie mogą pozostawać w oderwaniu od podstawowych zasad korpusu, w szczególności wyrażonych w Konstytucji, i nie mogą również nie brać pod uwagę ogólnych norm moralnych, jak i standardów zachowań w korpusie już uznanych za właściwe.
Zasady etyki Korpusu Służby Cywilnej
- zasada godnego zachowania
- zasada służby publicznej
- zasada lojalności
- zasada neutralności politycznej
- zasada bezstronności
- zasada rzetelności
Biuro rachunkowe Łódź. Zapraszamy do kontaktu przedsiębiorców z Bałut:
Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331
Oferta: Księgi handlowe, Książki przychodów i rozchodów, Ryczałt, Kadry, Płace, ZUS, CIT, PIT, VAT, KRS.
Co mówią o nas klienci:
Pełen profesjonalizm. Korzystam z usług Biura rachunkowego w Łodzi 2×2. Gorąco polecam biuro rachunkowe Łódź 2×2. Cechuje ich jakość, rzetelność i profesjonalizm.
Współpracuję z Biurem Rachunkowym od momentu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej. Od tego czasu Biuro świadczy dla mnie kompleksową obsługę z zakresu księgowości i rachunkowości. Wszelkie prace wykonywane są z dużym zaangażowaniem i terminowo. Biuro cechuje profesjonalizm i dbałość o szczegóły. Z pełnym przekonaniem mogę rekomendować.