Klienci KAS załatwią więcej spraw przez Internet i telefon

You are currently viewing Klienci KAS załatwią więcej spraw przez Internet i telefon
Klienci KAS załatwią więcej spraw przez Internet i telefon
  • Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przeprowadziły webinarium dla klientów dotyczące kolejnych ułatwień w załatwianiu spraw podatkowych.
  • Eksperci wyjaśniali, jak ustawić swój telePIN i korzystać z niego, żeby konsultant infolinii mógł udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową.
  • Podawali też konkretne przykłady spraw, które mogą być załatwione w pełni zdalnie w e-Urzędzie Skarbowym.
  • Eksperci przypominali też o możliwości skorzystania ze wsparcia stacjonarnie w urzędzie skarbowym.

Zapraszamy do współpracy z naszym biurem rachunkowym:

Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331

Prowadzenie: | Księgi handlowe | Książki przychodów i rozchodów | Ryczałt | Kadry | Płace | ZUS | CIT | PIT | VAT | KRS



Sprawy urzędowe przez Internet i telefon

Coraz więcej klientów załatwia sprawy urzędowe przez Internet i telefon – bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Załatwianie spraw wymagających zachowania tajemnicy skarbowej w e-US jest możliwe, bo klienci logują się z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Teraz resort rozwija możliwość uzyskania takich wrażliwych informacji przez telefon, dzięki uwierzytelnieniu się telePIN-em. Taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego. To wciąż nowość, dlatego Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa zorganizowały webinaria, dla podatników (15 maja) oraz dla księgowych i doradców podatkowych (9 maja).

Internet, telefon, placówka – wybór należy do klienta

Podczas webinariów eksperci m.in. zaprezentowali jak ustawić i zmienić telePIN, wyjaśniali jak uwierzytelnić się w czasie rozmowy telefonicznej, a także podawali przykłady spraw możliwych do załatwienia przez internet lub telefon.

Naszym celem jest, żeby kanał telefoniczny i internetowy uzupełniały się. Konsultant mogący udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową, może wyjaśnić klientowi wszystkie interesujące go kwestie. Następnie może podpowiedzieć jak załatwić daną sprawę samodzielnie, w dowolnym momencie i miejscu, przez Internet logując się do e-Urzędu Skarbowego. Oczywiście może też od razu umówić klientowi wizytę w stacjonarnym urzędzie skarbowym. Wszystko zależy od wyboru i preferencji klienta.

mówi Sylwia Zdebiak, dyrektor Departamentu Relacji z Klientami w Ministerstwie Finansów.

Jak sprostować pomyłkę dotyczącą wpłaty podatku

Jak to działa w praktyce? Na przykład klient chce wyjaśnić wątpliwość dotyczącą ostatniej wpłaty podatku. Może od razu chwycić za telefon, zadzwonić na infolinię KAS i po uwierzytelnieniu się telePIN-em, uzyska informację, że przez pomyłkę w przelewie wpisał zły kod podatku, dlatego środki zostały zaksięgowane na innym koncie.

Konsultant może podpowiedzieć klientowi, że w takiej sytuacji powinien napisać pismo do urzędu skarbowego, żeby zmienić kod podatku. Podatnik może oczywiście złożyć takie pismo w e-Urzędzie Skarbowym. W tym celu będzie musiał przesłać informację „Wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty”. Jeśli klient aktywował usługę e-korespondencji, potwierdzenie realizacji tej dyspozycji dostanie na konto w e-US. Jeśli tego nie zrobił, otrzyma informację zwykłą pocztą.

Przyjdź lub umów wizytę

Osoby, które wolą załatwić sprawę osobiście mogą przyjść do urzędu skarbowego. Można to zrobić w dowolnym momencie, ale lepiej umówić się na wizytę w urzędzie na konkretny dzień i godzinę, za pomocą formularza na stronie internetowej. Warto przy tym skorzystać z możliwości dodania komentarza i wskazania, że tematem spotkania jest uzyskanie konkretnej informacji np. rozliczenia podatkowego. W ten sposób, pracownik urzędu będzie mógł lepiej przygotować się do tego spotkania, a dzięki temu klient będzie mógł załatwić sprawę nie tylko w dogodnym dla siebie terminie, ale też szybciej i sprawniej.

Gdzie po więcej informacji

Więcej tego typu przykładów i konkretnych wskazówek można znaleźć w prezentacji załączonej poniżej.

Księgowość dla przedsiębiorców, zapraszamy:

Biuro rachunkowe | Usługi księgowe | Łódź | Kontakt | 601-332-331

Oferta: Księgi handlowe, Książki przychodów i rozchodów, Ryczałt, Kadry, Płace, ZUS, CIT, PIT, VAT, KRS.

Co mówią o nas klienci:

Do Biura Rachunkowego 2X2 trafiłam z polecenia znajomego. Pełen profesjonalizm, duża znajomość przepisów, i co najważniejsze, ogromna pomoc w prowadzeniu księgowości. Cierpliwie tłumaczą podatkowe zawiłości. Biuro rachunkowe zapewnia kompleksową pomoc w przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Bardzo polecam!

Jolanta Adamusik

Do Biura Rachunkowego 2×2 trafiłem z polecenia. Biuro Rachunkowe obsługuje moją firmę kompleksowo, zapewniając skuteczną pomoc zarówno podczas kontaktu z Urzędem Skarbowym, jak i w trakcie rutynowych działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Korzystam z usług Biura od prawie dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Zdecydowanie polecam współpracę z Biurem Rachunkowym 2×2.

Paweł Wyrębski

Skomentuj:

Kancelaria biuro rachunkowe

Księgi handlowe, książki przychodów i rozchodów, ryczałt, kadry, płace, KRS, CIT, PIT, VAT, ZUS